Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie.

Symbole narodowe

BIP SP w Drzonowie

Programy

Reforma edukacji


Darmowe podręczniki

Ruszaj się z Lionfitness




Bezpiecznie w Sieci

KONTROLA RODZICIELSKA

 

Program ŚNIADANIE DAJE MOC

Próbowali przekonywać rodzice uczniów klas I-III,
przygotowując 8 listopada przepyszne i
zdrowe śniadanie dla swych pociech.



Wraz z początkiem nowego roku szkolnego ruszyła III edycja ogólnopolskiego programu
edukacyjnego Śniadanie Daje Moc. Już po raz drugi w programie wzięła udział nasza szkoła.
Tym razem w akcję aktywnie włączyli się rodzice, którzy postanowili przygotować różne propozycje
zdrowych i pysznych śniadań dla swoich pociech. Wiedząc, że śniadanie to najważniejszy posiłek
dnia, starali się aby wyglądało jak najbardziej smakowicie i zachęcająco. Czy im się udało?
Tempo w jakim znikały kolejne kanapki, wskazywało że tak. Wystarczy spojrzeć na
zadowolone buzie dzieci. Przedstawiciele rodziców mają nadzieję, że po obejrzeniu zdjęć, wszyscy
rodzice uwierzą, że ich pociechy naprawdę ze smakiem zajadają sałatę, paprykę, czy twarożek
z rzodkiewką i szczypiorkiem. Uwielbiają kanapki z jajkiem i ogórkiem czy pomidorkiem. Bardzo
lubią chrupać słodką marchewkę czy jabłko. Dlatego wszyscy włączą się w akcję „Śniadanie Daje Moc”
i każdego dnia będą pamiętać o tym, że ten najważniejszy posiłek ma za zadanie zapewnić
jak  najlepszy start w nowy dzień!



12 zasad zdrowego odżywiania dla uczniów:
Do szkoły wychodź po śniadaniu i ze śniadaniem. Mleko, jogurty i sery to podpora mocnych kości. Zawsze myj
ręce przed posiłkiem.
Pięć posiłków w ciągu dnia jest na piątkę. Jedz o stałych porach i nie spiesz się. Mięso,
jaja czy ryby – możesz wybierać.
Pamiętaj o kaszach, jedz chleb, nie bułeczki. Dzień bez pięciu porcji świeżych warzyw,

owoców i soku to dzień stracony. Posiłek obiadowy to zapas siły na aktywne popołudnie.

Kolację zjadaj wieczorem, nie tuż przed snem. Dobrą wodą gaś pragnienie.
Ruch bez ograniczeń, słodycze z umiarem.


Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki,
lepiej koncentrują się podczas zajęć i mają siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień!