Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie.

Symbole narodowe

BIP SP w Drzonowie

Programy

Reforma edukacji


Darmowe podręczniki

Ruszaj się z Lionfitness




Bezpiecznie w Sieci

KONTROLA RODZICIELSKA

 

Pedagog szkolny

Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie
mgr Agnieszka Tułaza
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: 94 35 87 493 wew. 20

GODZINY PRACY PEDAGOGA: 

PONIEDZIAŁEK                      8.40 -13.40         

WTOREK                               10.00 -13.30          

ŚRODA                                 7.30 - 13.30                                                                                        

CZWARTEK                           7.30 - 13.00       
PIĄTEK                                  7.30 - 12.30

  

GODZINY PRACY PSYCHOLOGA: środa 12:45-14:45


Stowarzyszenie „Kropka” Wolni od Uzależnień, działając na zlecenie Gminy Miasto Kołobrzeg, zaprasza rodziców i młodzież na indywidualne konsultacje ze specjalistami w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i przemocy w rodzinie, które będą odbywać się na terenie naszej szkoły. 

Podczas spotkań uczestnicy uzyskają porady oraz wsparcie, a  także informacje w jaki sposób pomóc dziecku. Z konsultacji mogą skorzystać również uczniowie naszej szkoły.

Terminy konsultacji: (sala nr 1 i 3)

  1. 12-10-2018 r. godz. 14.00-16.00
  2. 24-10-2018 r. godz. 13.00-15.00
  3. 09-11-2018 r. godz. 14.00-16.00
  4. 23-11-2018 r. godz. 14.00-16.00
  5. 07-12-2018 r. godz. 14.00-16.00

W celu ustalenia dokładnego terminu prosimy o kontakt telefoniczny z prowadzącymi:

  • mgr Marta Moszko – pedagog, psychoterapeuta systemowy, tel: 600 234 672
  • mgr Małgorzata Szczubkowska - pedagog, specjalista terapii uzależnień,

        tel: 600 964 749

DYŻURY ZWIĄZANE Z ORGANIZACJĄ KSZTAŁCENIA I WSPARCIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

Wizytatorzy, zajmujący się ww. problemami w Kuratorium Oświaty w Szczecinie,  będą pełnić dyżur w każdy poniedziałek w godzinach 15.30 –  17.00.

do kontaktu

telefonicznie:
– Hanna Markowska – tel.  91 44 27 542
– Agnieszka Stroynowska – tel. 91 44 27 545

osobiście:

– Kuratorium Oświaty w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4, parter, pok. nr 8 lub 10

Link: http://www.kuratorium.szczecin.pl/specjalne-potrzeby-edukacyjne/

 


Uczniowie mogą się zgłaszać do pedagoga:
-gdy nie radzą sobie z programem nauczania, chcą pomocy i rady z tym związanej,
-gdy ktoś naruszy ich prawa,
-gdy ktoś stosuje wobec nich przemoc,
-gdy potrzebują pomocy i rady,
-gdy chcą porozmawiać z kimś życzliwym,
-gdy chcą poradzić się, wybierając przyszły zawód, szkołę pogimnazjalną.
-Na terenie szkoły o pomoc możesz się zwrócić także do: nauczyciela, wychowawcy, dyrektora i każdego pracownika szkoły.


Rodzice uczniów mogą oczekiwać:
-Pomocy w rozwiązaniu sytuacji problemowej, dotyczącej ich dziecka:
-trudności w nauce bądź niepowodzenia szkolne dziecka - możliwość rozpoznania przyczyn kłopotów w nauce, poprzez kontakt z poradnią psychologiczno-pedagogiczną,
-diagnozującą przyczyny niepowodzeń szkolnych, deficyty rozwojowe dzieci,
-problemy z zachowaniem dziecka (zmiany zachowania dziecka, problemy dziecka z rówieśnikami),
-uzyskania informacji o dalszej ścieżce edukacyjno - zawodowej dla swojego dziecka.

Nauczyciele mogą oczekiwać:
-pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych uczniów,
-analizy opinii o uczniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej,
-współpracy w zakresie diagnozowania środowiska rodzinnego ucznia, rozpoznawania potencjalnych możliwości, bądź ograniczeń dziecka,
-wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego
-wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów (np. indywidualnych rozmów z uczniami, rodzicami uczniów sprawiającymi różnego rodzaju problemy
-wychowawcze, rozmów z agresorami, ofiarami przemocy, uczniami wagarującymi, nieprzystosowaniem społecznym),
-wsparcia w podejmowaniu działań mediacyjnych i kryzysowych w szkole.
 



Przemoc i agresja w szkole – wskazówki dla ucznia, jak radzić sobie w przypadku prześladowania w szkole 
 
DRODZY UCZNIOWIE!
 
W każdej szkole dochodzi do przemocy, jednak nie wszyscy wiemy, jakie zachowania należy uważać za przemoc. Przemoc, to nie tylko uderzanie, szczypanie, bicie czy popychanie. Pamiętaj, że jesteś ofiarą przemocy także wtedy, gdy:
-         jesteś przezywany,
-         ktoś opowiada innym nieprawdziwe historie na Twój temat,
-         jesteś ośmieszany przez swoich kolegów i koleżanki,
-         ktoś niszczy lub zabiera Twoje rzeczy,
-         ktoś kradnie Twoje pieniądze,
-         w Internecie publikowane są obraźliwe informacje o Tobie,
-         dostajesz obraźliwe SMS-y lub telefony,
-         nie chcesz iść do szkoły, bo boisz się spotkać swoich prześladowców.
 
Sprawcy najczęściej dobrze wiedzą, w jaki sposób mogą Cię zranić. Gdy chcą Ci sprawić przykrość, złośliwie komentują:
-         Twój wygląd: wagę, kolor włosów, sposób ubierania,
-         to, że dobrze się uczysz,
-         to, że uczysz się gorzej,
-         to, że nie masz pieniędzy,
-         Twoją popularność w szkole,
-         jeśli masz inną religię,
-         gdy nosisz okulary lub aparat słuchowy,
-         że masz wadę wymowy lub dysleksję.
 
Pamiętaj – niezależnie od tego, czego dotyczy prześladowanie i dokuczanie, to nie Twoja wina. Nikt nie ma prawa stosować przemocy wobec innych osób.
 
Co możesz zrobić?
Jeśli jesteś prześladowany, koniecznie powiedz o tym komuś. Możesz powiedzieć przyjacielowi, nauczycielowi albo rodzicom. Pamiętaj, że prześladowanie samo się nie skończy, jeśli nikomu o tym nie powiesz. Nie jest to łatwe. Możesz się wstydzić lub obawiać, że zmartwisz tym rodziców lub sprawisz im kłopot. Jeśli nie chcesz sam opowiedzieć o problemie, poproś np. kolegę, koleżankę, rodzeństwo, babcię lub dziadka, aby pomogli Ci o wszystkim opowiedzieć rodzicom. Jeśli zamiast mówić o problemie, wolisz o tym napisać – przygotuj list do rodziców i opisz, jak się czujesz.
 
Pamiętaj, że w szkole zawsze jest Twój wychowawca lub inny nauczyciel, który powinien wiedzieć, jeśli dzieje się coś złego. Spróbuj znaleźć taki moment, kiedy będzie można powiedzieć mu o tym tak, aby nikt się nie zorientował. Możesz np. zostać po lekcji, prosząc o wyjaśnienie jakiegoś tematu. Jeśli masz większe zaufanie do innego nauczyciela lub pracownika szkoły (pedagog lub psycholog szkolny, pielęgniarka), porozmawiaj z wybraną przez Ciebie osobą. Masz prawo do tego, aby czuć się bezpiecznie.
 
Możesz wybrać także inną dorosłą osobę, której ufasz, np. lekarza. Osoba taka powinna znaleźć odpowiedni sposób, aby skontaktować się ze szkołą i Twoimi rodzicami, by Ci pomóc.
 
 
Jak sobie radzić z prześladowaniem?
Sprawcy przemocy najczęściej działają bez świadków i dlatego potrafią przez dłuższy czas unikać konsekwencji.
-         Podczas przerw staraj się przebywać w bezpiecznych miejscach w szkole, gdzie jest wiele innych osób. Sprawcy nie lubią świadków.
-         Jeśli pobiją Cię w szkole, natychmiast powiedz o tym nauczycielowi. Powiedz też rodzicom.
-         Nie staraj się im oddawać – możesz zostać pobity lub wpaść w kłopoty. Bicie to napaść.
-         W trudnej sytuacji zawsze proś o pomoc i wsparcie; nie obawiaj się wołać o pomoc postronnych osób, mówiąc np. „oni mi grożą”.
-         Jeśli spotkasz osoby, które prześladują Cię, staraj się przede wszystkim spokojnie opuścić to miejsce tak szybko, jak to jest możliwe.
-         W kontakcie ze sprawcami przemocy staraj się zachowywać pewnie i spokojnie, patrz im w oczy, stój prosto, unikaj gestów lub min, które mogłyby ich sprowokować.
-         Gdy ktoś zachowuje się wobec Ciebie w sposób, jakiego sobie nie życzysz, powiedz mu o tym jasno i wprost np. „Nie lubię, gdy to robisz. Chcę, żebyś przestał”.
-         Próbuj opierać się, gdy Ci grożą lub namawiają do czegoś, czego nie chcesz zrobić. Stosuj w tym celu technikę „zdartej płyty”, powtarzając przez cały czas jedno zdanie, np. „Nie, nie zrobię tego”.
-         Gdy Ci dokuczają lub przezywają Cię, możesz reagować na to za pomocą jakiegoś zdania, które ma pokazać, że to Cię nie dotyka w sposób, w jaki by chcieli np. „tak? no to co?” lub „możesz tak uważać” czy „to możliwe”.
 
 



Są dwie rzeczy, które powinniśmy dać swoim dzieciom: korzenie i skrzydła.
Johann Wolfgang von Goethe


Korzenie to rodzina, dająca dziecku to, co najcenniejsze, czyli miłość, poczucie bezpieczeństwa i świadomość swego pochodzenia. Skrzydła z kolei, to potencjał dziecka, jego zdolności, które możemy rozwijać i pielęgnować, aby zapewnić mu jak najlepszy start. Poniżej kilka wskazówek, które podpowiedzą jak inwestować w „silne korzenie” i jak przyprawiać skrzydła, by nasze dziecko wyrosło na wartościowego i szczęśliwego człowieka.
Okazuj miłość
Taka prawdziwa, bezwarunkowa miłość rodziców jest najważniejszą potrzebą emocjonalną dziecka. Okazywana bez względu na cokolwiek, niezależnie od zachowania, wyglądu czy osiągnięć. Okazuj dziecku miłość w sposób dla niego jasny i zrozumiały: przytulaj, pogłaszcz, ucałuj, mów jak bardzo kochasz.
Słuchaj tego, co mówi
Interesuj się tym, co robi i co czuje. Znajdź czas, by w skupieniu wysłuchać tego, co wydarzyło się w szkole czy w przedszkolu. Jeśli przychodzi do ciebie z jakimś problemem, nie bagatelizuj tego, ale staraj się zrozumieć, dlaczego dziecko tę sprawę przeżywa. I zawsze w takiej sytuacji koncentruj uwagę na nim, nie zajmuj się innymi rzeczami.
Uśmiechaj się
By rodzicielstwo dawało radość, pozwól sobie na śmiech, gdy to tylko możliwe. Powygłupiaj się ze swoim dzieckiem, poturlajcie się po podłodze, pożartujcie razem. Oszalej na chwilę i stań się dzieckiem – to pozwoli ci lepiej dostrzegać zabawne strony bycia rodzicem.
Przyznawaj się do błędów
Jeśli okażesz się niesprawiedliwy w stosunku do swego dziecka, źle je ocenisz, zawiedziesz, nie udawaj, że nic się nie stało. Zwyczajnie powiedz „przepraszam” – to nie odbierze ci autorytetu, wręcz przeciwnie pokażesz dziecku, że traktujesz je poważnie. Ponadto swoją postawą dasz dobry przykład jak należy postąpić, gdy popełni się błąd.
Ustal zasady
Dzieci dobrze funkcjonują i czują się bezpieczne, gdy trzymamy się ustalonych wcześniej reguł. To sprawia, że dzieci wiedzą co im wolno, a co jest zakazane oraz czego mogą się spodziewać za złamanie, którejś z zasad. Ustalając zasady bądź konsekwentny. Pamiętaj, aby wymagania te były dostosowane do wieku i możliwości naszych pociech.
Dotrzymuj danego słowa
Nie obiecuj, jeśli nie możesz dotrzymać słowa, bo stracisz zaufanie swojego dziecka. Dla ciebie to, co obiecałeś, może mieć małe znaczenie, a dla niego ogromne. Najgorsze co możesz zrobić to obiecać coś, by dziecko działo ci święty spokój. Ty zapomnisz o tym, co powiedziałeś, a ono uzna, że nie jest dla ciebie ważne i nie może na ciebie liczyć.
Chwal, zachęcaj
Im częściej zrzędzisz, tym rzadziej twoje dziecko będzie cię słuchać. Dostrzegaj zatem dobre zachowania swojej pociechy, chwal, nagradzaj i zachęcaj do podejmowania wysiłków.
Każdy rodzic wie, że wychowanie dziecka to niełatwa sprawa. Rzecz jasna, każdy chciałby wywiązać się z tego zadania jak najlepiej, zapewniając dziecku całą paletę możliwości. Pokazując dziecku możliwości, poprzestańmy na jego wyborze. Doradzając, podpowiadając, szanujmy jego autonomiczność. Niech nasze dzieci mają pewne i silne skrzydła, na których mogą się wzbić wysoko, ale zadbajmy także o zdrowe i mocne korzenie, które zapewnią im siłę charakteru i miejsce w świecie. 
 

DRODZY RODZICE


ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA PREZENTACJI  NA TEMAT PRZEMOCY

 

SERDECZNIE ZAPRASZAM DO ZAPOZNANIA SIĘ
Z PRACĄ NA TEMAT 

"Etyka nauczyciela a moralność nauczyciela"


  

 alt






10 kroków ku temu, by stać się lepszym rodzicem :

KROK 1 :

"Miłość jest najważniejszą potrzebą wszystkich dzieci"
Jest także istotnym elementem pozytywnej dyscypliny. Im częściej
okazujesz dziecku miłość przytulając je, całując i mówiąc "kocham Cię",
tym bardziej będzie chciało udowodnić, że na nią zasługuje.
Miłość pozwala dziecku zbudować pewność siebie i poczucie własnej wartości.

 

KROK 2 :

"Słuchaj uważnie tego, co mówi Twoje dziecko"
Interesuj się tym, co robi i czuje. Zapewnij je, że silne uczucia nie
są czymś złym, jeśli wyraża się je w odpowiedni sposób.
Im częściej będziesz to robić, tym rzadziej będziesz musiała(a) je dyscyplinować.

 

KROK 3 :

"Granice są potrzebne nawet w najbardziej kochającym się związku"
... w którym ludzie potrafią się słuchać. Bycie rodzicem polega
między innymi na wyznaczaniu granic. Pamiętaj, że jest czymś
najbardziej naturalnym i normalnym, że dziecko testuje owe granice.
To nie jest niesforność, ale część procesu uczenia się.
Dzieci czują się bezpieczniej, jeśli trzymasz się granic,
które wyznaczyłaś pod warunkiem, że realistyczne.

KROK 4 :

"Śmiech pomaga rozładować napięte sytuacje"
Czasami rodzice stają się tacy poważni, że rodzicielstwo przestaje
dawać im radość. Dostrzegaj zabawne strony bycia
rodzicem i pozwól sobie na śmiech, kiedy tylko jest to możliwe.

 

KROK 5 :

"Postrzeganie świata z perspektywy dziecka" ...
i wyobrażanie sobie, co czuje Twoje dziecko jest kluczem do
zrozumienia jego zachowania. Przypomnij sobie, jak czułaś się,
kiedy byłaś dzieckiem i jak niezrozumiały wydawał Ci się
świat dorosłych, kiedy miałaś poczucie, że potraktowano Cię niesprawiedliwie.

 

KROK 6 :

" Chwal i zachęcaj swoje dziecko "
Oczekuj, że dziecko będzie się dobrze zachowywało i zachęcaj
je do podejmowania wysiłków. Chwal je za dobre zachowania i
staraj się ignorować te niewłaściwe. Im częściej będziesz
zrzędzić, tym rzadziej Twoje dziecko będzie Cię słuchać.

 

KROK 7 :

" Szanuj swoje dziecko tak, jakbyś szanowałabyś dorosłego"
Pozwól mu uczestniczyć w podejmowaniu decyzji, szczególnie
tych, które go dotyczą. Uważnie wysłuchaj jego zdania.
Jeśli masz zamiar powiedzieć mu coś przykrego, zastanów się
jakby to zabrzmiało, gdybyś powiedziała to komuś dorosłemu.

Przeproś swoje dziecko, jeśli postąpiłaś / postąpiłeś niewłaściwie !!!!

 

KROK 8 :

" Ustal porządek dnia "
Małe dzieci będą się czuły bezpieczniej i łatwiej będzie Wam
uniknąć konfliktów, jeśli ustalisz jasny porządek dnia. Będą się
czuły lepiej, jeśli wprowadzisz stałe pory posiłków, snu i zabaw.

 

KROK 9 :

" W każdej rodzinie potrzebne są pewne zasady " ...
jednak staraj się zachować elastyczność w wypadku bardzo
małych dzieci. Kiedy już ustalisz zasady obowiązujące w Twojej rodzinie,
bądź konsekwentna(y).
Dzieci mogą poczuć się bardzo niepewnie, jeśli wprowadzisz
jednego dnia jakąś zasadę, a następnego dnia ją odwołasz.
Czasami trzeba ustalić odmienne zasady obowiązujące
poza domem, które trzeba jednak dziecku wyjaśnić.

 

KROK 10 : 

" Nie zapominaj o własnych potrzebach "

Jeśli wszystko zaczyna przypominać mozolną i ciężka pracę oraz
brakuje Ci cierpliwości - przeznacz trochę czasu tylko dla siebie.
Zrób coś, co sprawia Ci przyjemność.

Jeśli kiedykolwiek poczujesz, że tracisz panowanie nad sobą albo,
że w każdej chwili możesz krzyknąć na dziecko, poniżyć je
lub uderzyć - odejdź na chwilę, uspokój się i weź kilka głębokich wdechów ...