Psycholog szkolny
Psycholog szkoły - p. Magda Bartyzel
Godziny pracy:
PONIEDZIAŁEK 13.45 - 15.15
WTOREK 8.00 - 15.00
ŚRODA 13.00 -15.00
Z psychologiem można kontaktować się:
Telefonicznie: nr tel. 94 35 87 493 wew. 20, mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Jak kształtować w sobie poczcie własnej wartości?
Każdy człowiek na przestrzeni lat tworzy obraz samego siebie, pozytywny lub negatywny, który jest wynikiem różnych doświadczeń. Od tego w dużej mierze zależy, czy jesteśmy szczęśliwymi ludźmi. Wysokie poczucie własnej wartości jest silnie skorelowane ze zdrowiem psychicznym, ponieważ zabezpiecza nas przed nadmiernym stresem, silnymi stanami lękowymi depresją, uleganiem nałogom czy destrukcyjnymi myślami.
Skąd bierze się poczucie własnej wartości?
Przede wszystkim z akceptacji dziecka przez rodziców już we wczesnych fazach rozwoju. Mówi się, że szczęśliwi rodzice to szczęśliwe dzieci i jest w tym sporo prawdy. Dziecko wymaga od opiekunów bezwarunkowej miłości, poczucia bezpieczeństwa, zaufania oraz akceptacji. Tylko wtedy ma szansę wyrosnąć na zadowolonego z siebie dorosłego człowieka, który zna swoją wartość. Pamiętajmy: dzieci uczą się przez modelowanie. To, w jakich barwach przedstawimy im świat, wpłynie na ich późniejsze życie.
Niskie poczucie własnej wartości przejawia się najczęściej w „ugrzecznieniu” dziecka, które jest wycofane, szybko się poddaje gdy tylko coś sprawia mu trudność. Mówiąc prościej- nie wierzy w swoje możliwości.
Czym różni się poczucie własnej wartości od samooceny?
Poczucie własnej wartości to akceptowanie siebie z wszystkimi mocnymi i słabymi stronami.
Samoocena zaś polega na ocenie samego siebie w kontekście różnych predyspozycji, wad i zalet, które zauważa się w sytuacji porównywania siebie z ludźmi. Ważne, byśmy słyszeli naszego wewnętrznego krytyka, ponieważ to pomoże nam pracować nad swoim zachowaniem, ale nie zakładać z góry, że wszystko, co robimy jest złe. Kształtujmy pozytywny obraz siebie poprzez zdrową relację z samym sobą.
Pamiętaj, że jesteś tym, o czym myślisz cały dzień. Jeżeli z góry zakładasz, że i tak nic Ci się nie uda, to prawdopodobnie tak się stanie, ponieważ swoim zachowaniem i podjętymi decyzjami będziesz do tego dążyć. W psychologii takie zjawisko nosi nazwę „samospełniającego się proroctwa”.
Jak nauczyć się myślenia o sobie dobrze?
-
Bądź świadomy/a swoich mocnych i słabych stron.
-
Powtarzaj sobie codziennie hasło: lubię siebie!
-
Doceniaj swoje wysiłki i drobne sukcesy.
-
Zaakceptuj to, że jak każdy człowiek masz zalety, ale też wady.
-
Nie porównuj siebie do innych ludzi.
-
Nowe zadania traktuj jako wyzwania i podejmuj się ich.
-
Naucz się śmiać, kiedy zrobiłeś coś absurdalnego- dzięki temu nabierzesz dystansu do siebie i świata.
-
Analizuj swoje zachowanie i wyciągaj z niego konstruktywne wnioski.
źródło: www.glospedagogiczny.pl
23 lutego- Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją
Zjawisko depresji ciężko jest ująć w kilku zdaniach. Mówi się, że depresja to „choroba duszy”. Według statystyk między 10% a 25% kobiet i 5% a 12% mężczyzn w pewnym momencie swojego życia może na nią zachorować. Na szeroko rozumiane zaburzenia depresyjne cierpi w Polsce około 4% nastolatków, a liczba ta wzrasta. Należy mieć na uwadze fakt, iż konsekwencje nieleczonej depresji mogą prowadzić nawet do samobójstwa.
Wyróżnić można kilka rodzajów depresji:
Stan depresyjny- potocznie nazywany uczuciem przygnębienia, stanem obniżonego nastroju. Można go odczuwać w trudnej sytuacji życiowej, może też mieć związek np. z zaburzeniami hormonalnymi.
Epizod depresyjny- stan, w którym występuje minimum pięć objawów depresji i trwa co najmniej dwa tygodnie.
Dystymia- chroniczna depresja. Stan utrzymującego się obniżonego nastroju przez co najmniej dwa lata.
Depresja u dzieci i młodzieży objawia się między innymi poprzez bóle somatyczne (ból głowy, brzucha, zaburzenia odżywiania i snu), towarzyszy im irytacja, złość, zachowania autoagresywne, demonstrowanie wrogości wobec otoczenia, osłabienie pamięci. Inne objawy to wycofanie się z życia towarzyskiego, apatia, anhedonia (utrata zdolności do przeżywania radości). Symptomy te oczywiście mogą występować zarówno u dorosłych, jak i młodzieży.
Charakterystyczne myśli:
Nic mnie nie cieszy
Z niczym sobie nie radzę
Coś jest ze mną nie tak
Moje życie nie ma sensu
Ciągle tylko płaczę
Nie mogę się na niczym skupić
Chcę ze sobą skończyć
Nie chce mi się żyć
Jestem lękliwy, rozdrażniony
Jestem beznadziejny
Gdzie zgłosić się po pomoc?
Psycholog szkolny
Pedagog szkolny
Centrum Wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego, tel.: 800-70-2222
Jesteś ofiarą przemocy lub jej świadkiem? Tutaj znajdziesz pomoc:
Niebieska linia: 800-120-002
Policja: 112
Straż miejska: 600 224 517
TOZ: 604-885-901
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ
Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 04.04.2019 r.
Poniższe oświadczenie ma zastosowanie do serwisu zawartego pod adresem zsz.drzonowo.pl
1. Data publikacji strony internetowej: 13.01.2010r.
2. Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 22.09.2020
3. Informacja o sposobie dokonania oceny dostępności:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej w dniu 22.09.2020 r.
4. Dane teleadresowe siedziby podmiotu publicznego wraz ze wskazaniem danych kontaktowych osoby wyznaczonej do realizacji spraw w zakresie dostępności cyfrowej w tym podmiocie publicznym:
Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie
78-133 Drzonowo
Drzonowo 13
tel. 94 35 87 493
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Osobą realizującą zadania w zakresie dostępności cyfrowej serwisu www jest Katarzyna Piastowicz.
5. Informacje techniczne o stronie
- niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
- alternatywa w postaci tekstu (nie wszystkie pliki graficzne posiadają alternatywny tekst)
- brak możliwości powiększania tekstu z poziomu interfejsu strony internetowej
- na stronie funkcjonują tylko podstawowe skróty klawiaturowe (brak skrótów ułatwiających dostęp dla osób niedowidzących lub słabowidzących, brak tłumacza dźwiękowego
- serwis www nie zawiera „tłumacza języka migowego” (brak materiałów dźwiękowych oraz wideo)
6. Link do deklaracji dostępności aplikacji mobilnej, w przypadku posiadania przez podmiot publiczny aplikacji mobilnej:
Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie nie posiada aplikacji mobilnej do obsługi serwisu www.
7. Informacje o dostępności architektonicznej siedziby podmiotu publicznego dla osób niepełnosprawnych:
Wejście na teren szkoły znajduje się od strony budynku po gimnazjum.
Chodnik przylegający do wejścia nie zawiera udogodnień dla osób niewidzących lub niedowidzących.
W pobliżu znajduje się przejście dla pieszych bez sygnalizacji dźwiękowej dla osób niewidomych lub niedowidzących. Wejście główne do budynku nie zawiera podjazdu dla wózków inwalidzkich.
Sekretariat znajduje się na parterze, co umożliwia swobodny dostęp dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
W budynku nie ma windy. Parking obok szkoły nie zawiera wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
W budynku brak oznaczeń ułatwiających poruszanie się osobom niedowidzącym.
8. Informacje o możliwości powiadomienia podmiotu publicznego o braku dostępności cyfrowej:
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt telefoniczny pod nr 94 35 87 493 lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
9.Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
Uczniowie
WAŻNE! Materiały dla ósmoklasistów - szybka powtórka przed egzaminem:
- Egzamin ósmoklasisty – CKE
- Powtórka last minute przed egzaminem | Pi-stacja
- Zestawy zadań powtórkowych – CKE
- Kiedy zacząć się uczyć do egzaminu - TAK, ZDAM!
- 🎓 Odrabiamy.pl - rozwiąż z nami swoje zadania. Portal i aplikacja learningowa.
Rok szkolny 2023/2024
Oddział przedszkolny 5-latków - wychowawczyni Jolanta Dziubak
II A - wychowawca Zbigniew Mucha
III A - wychowawczyni Bogusława Matejak
VI A - wychowawczyni Katarzyna Piastowicz
VII A - wychowawczyni Małgorzata Chober
VIII A - wychowawczyni Agnieszka Tułaza
Obsługa interesantów w Szkole Podstawowej im. Mieszka I w Drzonowie
W związku z koniecznością zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2, musieliśmy zmienić zasady obsługi interesantów w Szkole Podstawowej im. Mieszka I w Drzonowie
Drogi Interesancie, sprawdź, czy Twoją sprawę możemy załatwić telefonicznie. Jeżeli nie ma takiej możliwości, zadzwoń i umów się telefonicznie z pracownikiem naszej placówki. Umówienie się na konkretną godzinę pozwoli uniknąć spotkania z innymi przypadkowymi osobami. Jeżeli nie wiesz, z kim powinieneś porozmawiać o swojej sprawie, zadzwoń do sekretariatu szkoły, tel. 94 35 87 493– zostaniesz pokierowany do właściwej osoby.
Kiedy już umówisz się na spotkanie z naszym pracownikiem, nie zabieraj ze sobą osób towarzyszących. Nie dotyczy to oczywiście sytuacji, w których osoba towarzysząca jest Twoim opiekunem, tłumaczem bądź przedstawicielem ustawowym.